quarta-feira, 28 de novembro de 2012

Crofne bãnãtene

De data astea am încercat Crofnele Laurei Laurentiu special pentru Provocarea Dulce Românie, de pe blogul Mihaelei.
Crofnele , cum le zicem in Banat sau gogosi imi amintesc tot timpul de copilãrie atunci cand afarã era asa de frig,  noi infofolite intram la cãldurã si dacã ne mai astepta si gogosile...mmm....
Luna asta m-am tot gandit la aceastã provocare, oare ce sa pregãtesc? si mi-am amintit ca prima datã cand m-am reîntors în România dupã 5 ani ( am stat cuminte din cauza actelor :D) a fost pe 1 Decembrie!!! am fost asa de fericiti toti, mai ales cã nu a stiut nimeni cã vin:))
M-am gândit la zãpadã si la un dulce traditional simplu, multã iubire...amintiri frumoase:)









500 gr fãinã
2 gãlbenuse
1 canã lapte cãldut
25 gr drojdie proaspãtã
60 gr unt
1 plic zahãr vanelat
2 linguri zahãr
coaja de la o portocalã


Freacã gãlbenusele cu un praf de sare, apoi dizolvã în lapte.
Dizolvã drojdia în putin lapte cãldut împreunã cu zahãrul.
Într-un lighean pune fãina si fã o gaurã în mijloc, toarnã usor drojdia crescutã si frãmântã usor o maia, toarnã usor restul de lapte cu gãlbenuse, coaja de portocalã, zahãrul vanilat, frãmântã bine si la urmã pune untul topit si frãmântã bine.
Aluatul se pune într-un vas uns cu ulei si se lasã sã creascã acoperit bine.
Se rãstoarnã pe masa de lucru unsã cu ulei si se întinde cu sucitorul aluatul ce cca. 1 cm înãltime. Se decupeazã cerculete cu gura unui pahar.
Crofnele se aseazã pe hârtie de copt si se lasa cca. 30 min. sa creascã.
Din aluatul rãmas se întinde o foaie subtire care se taie în fâsii de cca 2 cm lãtime, li se face o gaurã în miloc si se trece un capãt prin gaurã, deci facem minciunele:))) si se pun la prãjit.

În ulei nu foarte fierbinte se pun crofnele la prãjit cu partea in care au stat în sus deci rãsturnate, e foarte important asa ele se vor umfla.Se prãjesc pe ambele pãrti si se servesc cu zahãr pudrã, gem, chiar brânzã sãratã.
Poftã mare!!!

8 comentários: