sexta-feira, 6 de julho de 2012

Tagliatelle com ovinhos, cogumelos e tomate seco/ Tagliatelle cu ouã de prepelitã, ciuperci si rosi uscate

Duminicã am fost la o pizzerie italianã sã vedem meciul Spania-Italia ( cum portughezi au luat bãtaie de la spanioli , acum tineau cu Italia :)) ).
Sa întâmplat sã fie ziua de nastere  unui coleg al sotului, asa am fost invitatã si eu, altfel sotul nu mã aducea aici, never!
Am sã vã mãrturisesc ca ador pizza din România,  la mine la Lugoj , pizzeria Domacris e mortalã!!! deja salivez cu gândul....dar, aici mânânc rar de tot,   iar  portughezi mãnâncã foarte consistent, când e sã se mãnânce afarã bucãtaria traditionalã e pe primul loc...
Sotul meu foarte rar mãnâncã paste, zice ca nu se saturã de la ele.
Asa cã si la restaurant italian a cerut  carne la grãtar, atât el cât si toti colegi lui :))

Am cinat la Pizzeria Tiramisú
Cu gândul , normal...cã o sã cer Tiramisu ca desert :)) dar am dat cu ochi de o înghetatã Ben&Jerrys si nu i-am putut rezista :D




Am cerut Lasanha vegetarianã, a fostfoarte bunã.
 
Iar resul lumii a pãpat grãtare :))

Olaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!






Dupã o searã "italianã" fãrã pizza sau spaghete,  mi-am zis cã trebuie sã prepar neapãrat paste pentru sotul meu mofturos, nu stiu...ceva foarte bun...si am dat de aceastã retetã, în reclamele cu retete de la unul din magazinele la care mergem, Pingo Doce.



TAGLIATELLE CU OUÃ DE PREPELITÃ, CIUPERCI SI ROSI USCATE








 

300 gr ciuperci Portobello sau Pleurothus
200 gr ciuperci Paris
3 cãtei de usturoi
4 bucãti de rosi uscate
2 dovlecei mici ( 300 gr)
8 ouã de prepelitã
1 linguritã sare
3 linguri supã cu ulei de mãsline
250 gr tagliatelle de casã. simple, cu oregano, picante sau curry
300 gr rosi cherry
piper negru
cimbrisor proaspãt



Taie ciupercile, toacã usturoiul mãrunt, iar rosile uscate fâsiute, taie dovlecei cubulete.

Spalã bine ouãle si pune-le la fiert cu putinã sare. Lasã la fiert circa de 5 minute. Scoate si în aceiasi apã pune tagliatellele la fiert.

Pune uleiul într-o tigaie adâncã sau wok, adaugã usturoiul, rosile seci, ciuercile si dovlecei.
Lasã la prãjit la foc mediu, pânã legumele devin moi dar, al dente. Pãstreazã.

Adaugã pastele scurse bine de apã la legumele prãjite, la fel si rosile cherry tãiate pe jumãtate, condimenteazã si presarã cimbrisor proaspãt deasupra. Amestecã bine si serveste cu ouãle tãiate pe mijloc.
Am servit cu cotlet de porc prãjit.

Pentru Cotletele de porc

Am condimentat cotletele cu sare, piper si suc de lãmâie.
Am pus la prãjit cu ulei si cãtei de usturoi zdrobiti, dar cu coajã. Am stins cu vin alb, am pus capac si am lãsat sã reducã lichidul. 


Poftã mare!




TAGLIATELLE COM OVINHOS, COGUMELOS E TOMATE SECO


cogumelos Portobello ou Pleurothus 300 g
cogumelos Paris  200 g
3 dentes de alho
4 pétalas tomate seco
2 courgettes pequenos
8 ovos de codorniz
sal
pimenta
3 c. sopa azeite
250 g tagliatelle fresco simples, com orégãos, caril ou malagueta
 300 g tomate cereja
tomilho fresco

Limpe os cogumelos com papel de cozinha, e corte.
Pique os dentes de alho, tomate seco em tiras e courgettes em cubos.

Lave muito bem os ovos e coloque numa panela onde possa cozer também a massa, cubra com água, tempere com sal e leve a ferver cerca de 5 min.
Aqueça o azeite numa frigideira larga ou wok, junte-lhe os alhos picados, tomate seco, cogumelos e courgetttes e salteie sobre lume médio a forte, mexendo várias vezes, até os legumes estarem tenros mas al dente.
Retire os ovos, introduza a massa na mesma água e ferva-a durante 2 minutos.
Junte a massa escorrida aos legumes, adicione tomates cereja previamente lavado e cortado ao meio, tempere com pimenta e parfume com folhas de tomilho frescas.
Misture bem e enfeite com os ovos cortados ao meio.

2 comentários: